Výchovné poradenství

Činnosti výchovného poradce - Mgr. Ivana Bombíková

  • příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, příprava návrhů na další péči o tyto žáky, spolupráce na vypracovávání IVP (individuální vzdělávací plán)
  • spolupráce při kariérním poradenství na škole
  • spolupráce při řešení výchovných problémů, svolávání výchovných komisí pro jednání s rodiči
  • zajišťuje agendu spojenou s přijímacím řízením žáků na víceletá gymnázia
  • kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků ( koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství, základní skupinová i individuální šetření k volbě povolání, poradenství zákonným zástupcům, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zajišťování skupinových návštěv žáků v informačních poradenských střediscích úřadů práce
  • zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
  • poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám
  • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči a dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů

Plán činností výchovného poradce

ZÁŘÍ

  • vypracovat seznam integrovaných žáků
  • připravit individuální vzdělávací plány ve spolupráci s PPP a SPC
  • projednávat indiv.plány s učiteli a zákonnými zástupci žáků
  • informovat na třídních schůzkách zákonné zástupce žáků 9.ročníku o výsledcích přijetí žáků naší školy na střední školy v minulém školním roce a podat informace o přihláškách a volbě povolání
  • vypracovat přehled žáků vycházejících v tomto škol.roce z nižších ročníků
  • předat informace třídním učitelům o evidenci neomluvené školní docházky žáků
ŘÍJEN
  • aktualizovat seznam žáků s individuálním přístupem
  • aktualizovat seznam nadaných žáků
  • upozornit žáky 9.tříd na informace k volbě povolání umístěné na nástěnce
  • koordinovat nábory na střední školy a učiliště v 9.roč.
  • získat nové informace na aktivu výchovných poradců
  • upozornit žáky 9.roč. na podávání přihlášek na stř.školy s talentovými zkouškami do konce listopadu
LISTOPAD
  • provést průzkum volby středních škol u žáků 9.roč.
  • podat informace o dnech otevřených dveří na školách, o přehlídkách středních škol apod.
  • zkontrolovat vyplnění a potvrzení přihlášek žáků 9.roč. na školy s talentovými zkouškami
  • vydat zápisové lístky žákům, kteří se hlásí na školy s talentovou zkouškou
  • zajistit návštěvu na ÚP v Prostějově pro vycházející žáky
PROSINEC
  • sledovat plnění individuálních plánů a práce s integrovanými žáky
  • kontrolovat kartotéky žáků s SPU
  • konzultace se žáky 9.tříd a jejich zákonnými zástupci o volbě povolání
LEDEN
  • rozdat přihlášky žákům 9.tříd a zorganizovat jejich vyplnění
  • podat informace rodičům na tříd.schůzkách v MŠ o zápisu do 1.roč.
  • zápis do 1.ročníku ZŠ
  • vypracovat seznam přijatých žáků do 1.roč. ZŠ, seznam dětí s odkladem školní docházky a zaslat žádosti o vyšetření dětí s odkladem v PPP
  • zaslat hodnocení práce s integrovanými žáky do PPP a SPC
ÚNOR
  • vydat zápisové lístky žákům, kteří si podali přihlášky na střední školy
  • zkontrolovat vyplnění a potvrzení přihlášek na střední školy
  • zkontrolovat zaslání hlášení o integrovaných žácích do PPP a SPC
BŘEZEN
  • vypracovat seznam vycházejících žáků a škol, které uvedli do přihlášek
  • zveřejnit úspěchy nadaných žáků (např.olympiády)
  • zkontrolovat a odeslat žádosti o vyšetření v PPP žáků, kterým končí integrace v tomto škol.roce
DUBEN
  • na třídních schůzkách konzultace se zákonnými zástupci o výchovných problémech žáků
  • první termín přijímacích zkoušek
KVĚTEN
  • kontrola práce dyslektických asistentek s integrovanými žáky
  • druhý termín přijímacích zkoušek
  • zpracovat přehled o výsledcích přijetí žáků na střední školy
  • ČERVEN
  • vypracovat hodnocení integrovaných žáků
  • zaslat hodnocení a kopie vysvědčení integrovaných žáků do PPP a SPC
  • vypracovat evidenci neomluvené školní docházky za uplynulý školní rok