Speciální pedagog

Vážení rodiče, milí žáci,
od školního roku 2019/20209 máte možnost využívat služeb školního speciálního pedagoga. Školní speciální pedagog působí v rámci projektu "Personální podpora pro ZŠ Brodek u Prostějova", jenž je spolufinancován Evropskými strukturálními a investičními fondy ( OP VVV) a MŠMT.
Školní speciální pedagog vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních.

S čím se můžete na školního speciálního pedagoga obrátit a co Vám může poskytnout:

Žáci mohou školního speciálního pedagoga vyhledat , když mají problémy s učením, nevědí jak se učit, mají potíže se soustředěním apod. Mohou využít:

• individuální konzultace při studijním selhání, při specifických či nespecifických poruchách učení,
• pravidelné individuální hodiny reedukace (náprav) jako žák se specifickými poruchami učení,
• konzultace o problémech s učením, vztahy s vrstevníky, učiteli, rodiči apod.

Rodiče mohou se školním speciálním pedagogem individuálně konzultovat:

• studijní problémy dětí,
• použití metod reedukace specifických poruch učení a forem práce v domácím prostředí,
• doporučení vhodných pomůcek a podpůrných opatření.

Ke školnímu speciálnímu pedagogovi se žáci dostávají na doporučení učitele, na žádost rodičů i na základě vlastního přání. Školní speciální pedagog pracuje s jednotlivými žáky či žákovskými skupinami. K individuální systematické práci je nutný písemný souhlas rodičů či zákonných zástupců.

Činnosti speciálního pedagoga - Mgr. Zuzana Nedělníková

  • depistážní činnosti - vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
  • evidence žáků se specifickými vývojovými poruchami, spolupráce s TU
  • zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • stanovení hlavních problémů žáka a vytvoření individuálního plánu podpory v rámci školy
  • příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole
  • kooperace se školskými poradenskými zařízeními a dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
  • participace na vytváření školních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči a dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  • koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga ve škole